Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op je vraag!

Algemeen:

  1. Inlogproblemen?
  • Ik weet mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet meer, waar kan ik deze vinden? Je gebruikersnaam heb je in de bevestigingsmail ontvangen na het aanmelden. Indien je deze niet meer kunt vinden, neem dan contact met ons op via info@delievesint.nl.
  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten maar als ik mijn e-mailadres ingeef ontvang ik geen nieuw wachtwoord, hoe kan dit? Je kunt alleen een nieuw wachtwoord opvragen als je je gebruikersnaam intypt. Deze gebruikersnaam kun je vinden in de bevestigingsmail van je aanmelding. Mocht je deze niet kunnen vinden dan kunnen wij de gebruikersnaam toesturen waarna je opnieuw een wachtwoord kunt aanvragen.
  • Ik heb de bevestigingsmail niet ontvangen, hoe kan dit? Heb je de spambox al nagekeken?
  1. Hoe kan ik geld doneren? Je kunt een donatie doen op bankrekeningnummer : NL38 INGB 0008 1297 79 t.n.v. Stichting de lieve Sint. Indien gewenst maken wij een kwitantie voor de boekhouding.
  1. Wat gebeurt er met mijn donatie? Het grootste gedeelte van de donaties wordt besteed aan het maken van pakketten voor hulpgezinnen. De rest van de donaties wordt besteed aan kosten die we hebben voor de stichting. Zie het jaarverslag van 2018 waarin de kosten gespecificeerd staan.
  1. Hoe kan ik spullen doneren? Wij vinden het erg leuk wanneer mensen spullen willen doneren. Echter hebben wij hiervoor helaas geen opslagruimte. Daarnaast is het doel van de stichting dat de Hulpsinten zoveel mogelijk de pakketten zelf maken. Vorig jaar hebben wij nieuw speelgoed aangenomen als donatie, deze spullen geven wij door aan bedrijven of initiatieven die veel pakketten maken. Daarnaast zijn er altijd een aantal pakketten die wij zelf zullen maken.

Ook krijgen wij vaak de vraag of tweedehands spullen gebruikt mogen worden in de pakketten. Dit mag, mits het niet beschadigd is, compleet is, schoon en geschikt is voor de leeftijd van de kinderen.

Heb je tweedehands speelgoed dat je graag wil doneren? Denk dan aan bijvoorbeeld de speelgoedbank bij jou in de buurt.

  1. Wat zijn de sponsormogelijkheden voor bedrijven? Als je met je collega’s binnen een bedrijf een steentje wilt bijdragen kan dit door jullie aan te melden als Hulpsinten. Op deze manier kunnen jullie pakketten maken voor de gezinnen. Voor meer informatie kun je hier klikken. Daarnaast kan er ook geld gedoneerd worden, waarvan pakketten voor gezinnen gemaakt zullen worden (zie ook vraag 1).
  2. Is er ergens promotiemateriaal te vinden?  Ja, er is promotiemateriaal beschikbaar. Mocht je interesse hebben in promotiemateriaal, kun je contact met ons opnemen via: info@delievesint.nl.
  1. Ik heb een leuk idee om te helpen, waar kan ik terecht? Indien je een idee hebt om te helpen buiten het maken van een pakket kun je contact met ons opnemen via: info@delievesint.nl.
  1. Hoe kom ik op de maillijst?  Dit kan door een e-mail te sturen naar info@delievesint.nl. Wij zullen je dan in onze maillijst zetten. Als je vorig jaar deelgenomen hebt aan de actie dan sta je automatisch in de maillijst.
  1. Wat houdt de maillijst in? Hiermee wordt je op de hoogte gehouden van alle nieuwtjes van de stichting.
  1. Hoe kunnen informatie en ontwikkelingen het beste gevolgd worden? De beste manier om up to date te blijven, is om onze facebook in de gaten te houden. Hier zullen wij onze nieuwtjes plaatsen en hebben we het grootste bereik!
  1. Is de actie landelijk? Ja, stichting de Lieve Sint is werkzaam in heel Nederland en België.

 

Hulpgezinnen:

  1. Vanaf wanneer kan ik me aanmelden als Hulpgezin? Wij hopen op vrijdag 27 september 2019 live te gaan. Vanaf dan is het aanmelden mogelijk! Houd onze website en facebook goed in de gaten.
  1. Hoe kan ik me aanmelden als Hulpgezin?  a. Heb je vorig jaar ook deelgenomen? Dan kun je je aanmelden door in te loggen in je persoonlijke profiel, je gegevens te controleren, aan te vullen en je profiel op te slaan. Zodra je dat gedaan hebt ben je aangemeld voor 2019! Als het goed is heb je van ons een e-mail ontvangen waarin je persoonlijke gebruikersnaam staat. Let op, deze e-mail wordt na 27 september verzonden.                                                                         b.Inschrijven als Hulpgezin kan door op onze webpagina te klikken op het kopje ‘’Hulpgezinnen’’ en vervolgens op de optie ‘’aanmelden als Hulpgezin’’.

Om direct naar de aanmeldpagina te gaan, kun je hier klikken.

Vervolgens is het een kwestie van afwachten. Vanaf 4 november sluiten de aanmeldingen en gaan we beginnen met de Hulpgezinnen te koppelen aan de Hulpsinten.

  1. Welke voorwaarden zijn er om je als Hulpgezin te mogen aanmelden?
  • Deelname is alleen bestemd voor Hulpgezinnen die niet beschikken over de financiële middelen om Sinterklaas te vieren.
  • Om misbruik te voorkomen dient een Hulpgezin een bewijs te overleggen. Voorbeelden van zulke bewijzen zijn bijvoorbeeld een kopie brief van een bewindvoerder, een uitkeringsstrook, brief van de sociale dienst, een kopie van de aanmelding bij of pasje van de voedselbank, brief van stichting leergeld of andere bewijzen waaruit blijkt dat je hulp ontvangt van een erkende hulp instantie. Een foto van een document is voldoende. Let op, het moet een recent document zijn, ofwel niet ouder dan 6 maanden. Op de documenten dient tenminste één naam zichtbaar te zijn van een gezinslid. Voor verdere regels voor Hulpgezinnen kun je hier klikken.
  1. Ik heb een kind met een verstandelijke beperking, moet ik dit erbij vermelden?  Het is voor de Hulpsint fijn als dit in je persoonlijke pagina erbij vermeldt staat. Stel, je hebt een kind van 14, met het verstand vergelijkbaar van een 5 jarige. Dan is dit voor de Hulpsint goed om te weten, zodat hij de aankoop van het speelgoed daarop kan aanpassen en het speelgoed geschikt is voor het kind.
  1. Mag een kind dat niet meer in Sinterklaas gelooft ook meedoen? Dit mag, mits er minimaal 1 kind in het gezin tussen de 18 maanden en 9 jaar oud is én gelooft in Sinterklaas. Broers/zussen mogen dan ook deelnemen t/m 17  jaar.
  1. Mag ik me jaarlijks opnieuw aanmelden als Hulpgezin?  Dit mag en om het makkelijk te maken hebben we je gegevens bewaard. Als je dit jaar weer wil deelnemen hoef je alleen maar in te loggen, je gegevens te controleren, aan te vullen en je profiel op te slaan. Zodra je dat gedaan hebt ben je aangemeld voor 2019!
  1. Is er een maximum aantal kinderen per Hulpgezin dat opgegeven mag worden?  Er is geen maximum aan  het aantal kinderen dat opgegeven wordt per gezin. Wel is er de voorwaarde dat alle opgegeven kinderen ook daadwerkelijk van jouw gezin moeten zijn. Het is dus niet toegestaan om kinderen van een ander gezin op te geven bij jouw eigen gezin (met uitzondering van samengestelde gezinnen).
  1. Hoe kan ik het bewijsdocument uploaden? Dit kan in jouw persoonlijke pagina, onder het kopje ‘’bestand uploaden’’. Het uploaden van een document kan zowel via een smartphone als via een computer.
  1. Wat als ik als Hulpgezin geen bewijsdocument heb? Dan is het helaas niet mogelijk om deel te nemen aan de actie. Heb je wel goed gecontroleerd of je écht niet beschikt over een kopie/foto van een bewijsdocument wat beschreven staat in het volgende reglement. Vind je dat je toch recht hebt op deelname? Stuur dan een mailtje naar info@delievesint.nl dan kunnen we het samen overleggen.
  1. Waarom wordt er gevraagd naar mijn burgerlijke stand?  Veel Hulpsinten vragen naar de samenstelling van het gezin zodat ze een kleinigheidje voor de ouder(s)/verzorger(s) erbij kunnen stoppen. Let op, dit is geen verplichting voor de Hulpsinten.
  1. Wat kan ik als Hulpgezin verwachten nadat ik gekoppeld ben? De Hulpsint zal vanaf dit moment hard zijn best doen om een mooi pakket voor jouw gezin te maken. Het enige wat jullie dus hoeven te doen is afwachten! Vervolgens dienen de Hulpsinten het pakket voor 21 november op de post te doen. Vanaf dat moment kunnen jullie het pakket verwachten. De Hulpsint heeft de optie om de Track en Trace code in het systeem te uploaden in jouw persoonlijke pagina. Hiermee kun je het pakket volgen.
  1. Krijg ik als Hulpgezin ook een mail wanneer ik niet uitgeloot ben geworden?  Ja, wanneer we geen Hulpsint meer aan jou hebben kunnen koppelen, zullen wij jou hierover per mail op de hoogte stellen.
  1. Hoe wordt het pakket afgeleverd?  Het pakket zal in een doos worden afgeleverd bij het door jou opgegeven adres. In deze doos zullen de ingepakte cadeaus zitten. Ook is er een kans dat de Hulpsint een formulier erbij heeft gedaan. Hierop is verdere informatie te vinden over het pakket en eventueel over de lieve Hulpsint.
  1. Wat als ik niet thuis ben bij de levering van het pakket?  De postbode zal dan een briefje in de bus doen met daarop vermeld of het pakket bij de buren is geleverd of met het adres van een ophaalpunt erop.
  2. Komen Sint en Piet zelf langs? Nee, dit is helaas niet het geval. Wel wordt er een mooi pakket bij jullie bezorgd met Sinterklaas cadeaus voor de kinderen!

Hulpsinten:

1. Hoe kan ik me aanmelden als Hulpsint? a. Heb je vorig jaar ook deelgenomen? Dan kun je je aanmelden door in te loggen in je persoonlijke profiel, je gegevens te controleren, aan te vullen en je profiel op te slaan. Zodra je dat gedaan hebt ben je aangemeld voor 2019! Als het goed is heb je van ons een e-mail ontvangen waarin je persoonlijke gebruikersnaam staat. Let op, deze e-mail wordt na 27 september verzonden.                                                                                                                                                                                                  b. Aanmelden als Hulpsint kan via onze website door op het kopje ‘’Hulpsinten’’ te klikken en vervolgens op ‘’aanmelden als Hulpsint’’.

Om direct naar de aanmeldpagina te gaan, kun je hier klikken.

Vervolgens zal je een bevestigingsmail krijgen, houd je spambox hiervoor goed in de gaten!

Wanneer je aangemeld bent is het een kwestie van afwachten totdat we een Hulpgezin aan je gaan koppelen.

2. Aan welke voorwaarden dien ik me te houden als Hulpsint?

  • De Hulpsint dient voor minimaal 7,50 euro per kind te besteden aan pakjes, exclusief de verzendkosten.
  • De Hulpsint dient de cadeaus ingepakt te versturen.

Voor verdere regels voor Hulpsinten kun je hier klikken.

3. Zijn gegevens van ouders/verzorger(s) zichtbaar voor de Hulpsinten? Gegevens van de ouder(s)/verzorger(s) zijn zichtbaar in je persoonlijke pagina. Op basis hiervan kun je het pakket richten aan de ouder(s)/verzorger(s) en kun je, indien je het leuk vind, een kleinigheidje voor de ouder(s)/verzorger(s) bij het pakket voegen.

4. Is er de mogelijkheid om vragen aan het gezin te stellen rondom de wensen?  Het gezin heeft tijdens het aanmelden wensen ingevuld, deze zijn zichtbaar in je persoonlijke pagina. We begrijpen dat het voorkomt dat deze wensen erg beperkt worden ingevuld, maar helaas is het niet mogelijk aanvullende vragen te stellen. Vergeet niet dat deze kinderen al lang blij zijn dat Sinterklaas dit jaar hun huisje niet voorbij rijdt.

5. Hoe weet ik zeker dat het gezin echt hulp nodig heeft?  We vragen de gezinnen bij het aanmelden om bewijzen te uploadde. Dit doen we om misbruik zoveel mogelijk te voorkomen. Helaas is de kans altijd aanwezig dat er misbruik wordt gemaakt. Mocht je als Hulpsint je Hulpgezin willen opzoeken op social media, houd er dan rekening mee dat social media een vertekend beeld kan geven.

Mocht je toch vermoeden dat er sprake is van misbruik dan mag je dit aan ons melden via info@delievesint.nl. Wij zullen dan een controle uitvoeren.

6. Waar is de brief te vinden die bij het pakket verstuurd kan worden? Deze kun je vinden door hier te klikken.

7. Hoe weet ik dat het pakket goed is aangekomen? De Hulpgezinnen hebben de optie om in het systeem aan te vinken of ze het pakket ontvangen hebben. Wanneer ze dit hebben aangevinkt, is dit zichtbaar in je persoonlijke profiel. Ook kan je zelf de Track en Trace code in de gaten houden.

8. Ik heb geen reactie ontvangen van het gezin, is dit verplicht? We snappen dat het leuk is om een berichtje terug te krijgen van een gezin, maar dit is niet verplicht. Als tip geven we mee de brief in te vullen die bij het pakket gevoegd kan worden. Hierop kun je de gegevens achter laten waarop jij bereikbaar bent.

9. Het pakket wordt niet afgehaald van de ophaallocatie, wat kan ik doen?  Het gezin kan het pakket afhalen tot 3 weken na aflevering. Mocht het gezin het pakket na 2 weken nog niet opgehaald hebben? Neem dan contact met ons op via info@delievesint.nl.

10. Ik heb het pakket retour ontvangen, wat moet ik doen?  Mocht je het pakket retour hebben ontvangen? Neem dan contact met ons op via info@delievesint.nl.

11. Ik wil graag anoniem deelnemen, kan dat?   Ja dat kan, je hoeft je naam niet te vermelden op de brief. Ook mag je het pakket anoniem verzenden. Indien je van de pakketservice een adres moet opgeven dan mag je het adres van de stichting opgeven, namelijk: Stationsstraat 39, 6221 BN Maastricht. Indien het pakket dan niet kan worden afgeleverd, wordt het bij ons aangeboden. Wij zullen dan contact met het gezin en met jou opnemen.

12. Wanneer moet het pakket verzonden worden?  Het pakket dient vóór 21 november 2019 verzonden te worden, vergeet de Track en Trace code niet, deze moet je invullen op je persoonlijke pagina zodat het Hulpgezin het pakket ook kan volgen.